Navigate / search

Cum a fost la… H10SL – Pubul lui Hagi

H10SL pare la prima vedere o formulă chimică rezultată în urma unor experiențe de laborator, dar de fapt este rezultatul unei munci de doi ani care a dus la inaugurarea primului pub sportiv din România (poate chiar din Europa), care are în spate imaginea unui sportiv. H vine de la Hagi, 10 este numărul pe care l-a purtat pe tricou, iar ”SL” vine de la sport lounge.

”Hagi a ținut foarte mult ca primul pub de acest gen să fie deschis la Constanța” mi-a spus Mihai Neguț, unul dintre cei cinci parteneri implicați în proiect și cel care se ocupă de drepturile de imagine ale fostului căpitan al naționalei de fotbal, dar și a altor sportivi renumiți. ”Constanța este locul de unde începe totul pentru Hagi.”

Când vine la H10SL, Hagi are masa lui rezervată în subsolul pubului. ”Mănâncă mai mult salate și din când în când câte o friptură. Nu e deloc pretențios când vine vorba de mâncare” îmi spune Mihai despre preferințele culinare ale lui Hagi. În schimb, cafeaua trebuie servită neapărat într-un anumit fel. ”Cu o cupă de înghețată lângă, peste care toarnă lichidul. Apoi o amestecă până când devine cremoasă”.

Cât timp beau și eu o cafea ”a la Hagi” arunc o privire prin jur. E o încăpere elegantă, cu canapele de piele și cu televizoare pe toți pereții. Fiind un pub sportiv, televizoarele stau mai tot timpul pe canalele care transmit competiții internaționale, dar poate fi locul ideal pentru doamnele care vor să petreacă o seară liniștită împreună, în timp ce în sala de sus domnii pot urmări meciurile fără să explice din 5 în 5 minute regula offside-ului.

Mesele sunt confortabile și, pentru cei cu gânduri mari, există chiar două mese unde berea poate curge non-stop, pentru că dozatorul de bere se află doar la o întindere de mână distanță. Și un aspect foarte important, chiar dacă se fumează peste tot, încăperile sunt atât de bine aerisite, încât fumul este aproape insesizabil.

Ca și jos, pereții sunt plini de televizoare, regele lor fiind proiectorul uriaș de deasupra barului, unde meciul Brazilia-Uruguay de la Cupa Confederațiilor a părut o experiență cinematografică. Mai peste tot, televizoarele sunt înconjurate de niște ”faguri” uriași care ți-l imprimă pe Hagi pe retină. E Hagi în duel cu Figo, Hagi lângă Valderama, Hagi în tricoul Stelei sau în cel al lui Real Madrid.

”Vezi peretele de acolo?” îmi îndrumă Mihai privirea către zona de lângă intrare. ”Americanii au Hall of Fame, eu o să fac Wall of Fame! Vreau să umplu tot cu tricouri aduse de la cluburi din întreaga lume, care să fie semnate de toți jucătorii și care să aibă pe spate numărul 10”. Barcelona, Glasgow și Inter Milano au și răspuns solicitării, dar inițiativa lui Mihai nu se oprește aici. Vrea să aducă tricouri și de la echipe din Asia sau America de Sud, toate ca pe un omagiu adus unui geniu fotbalistic. Doar Liverpool a refuzat. Politica clubului spune că tricourile nu pot fi dăruite decât în scopuri caritabile.

Din vorbă în vorbă, ni se face foame și așa ajungem la un capitol important din viața unui pub sportiv: mâncarea. Nu trebuie să fie nici prea fițoasă, nici prea frugală și trebuie găsit acel echilibru între microbistul amator de chipsuri, mici și hamburgeri și consoarta îngrijorată de siluetă. Iar meniul pe hârtie arată corect. Există varietate la prețuri accesibile. Sunt mici și pizza, dar sunt și salate. Sunt coaste de porc (delicioase dacă nu exagerezi cu ele), dar și un mușchi de vită de ți se topește în gură.

Pe de altă parte, există încă mici detalii care ar mai trebui puse la punct. Fără să fiu un expert, am făcut câteva recomandări având în cap ceea ce mi-aș dori eu ca suporter care merge în pub să vadă meciul. Au fost unele legate de schimbarea anumitor ingrediente care ar da un plus și estetic și gustativ.

În plus, într-o țară în care ”Master Chef” și ”Top Chef” mai au puțin și devin materii de bacalaureat, e foarte important să menții același nivel, chiar și într-un pub sportiv. Dacă cineva vine astăzi și mănâncă ceva ce-i place, dar a doua zi primește același produs, dar cu un gust diferit sau nu foarte bine făcut, atunci riscul de a pierde acel client este foarte mare. Și când vrei să crești un brand, nu vrei să ai clienți nemulțumiți, pentru că vorba circulă și o pizza crudă sau un burger ars s-ar putea să creeze deservicii mai mari decât și-ar putea imagina cineva. De aceea, e important să te asiguri că ai în bucătărie o echipă capabilă să reziste nu doar 90 de minute, ci și în prelungiri și la 11 metri.

Și apropo de bucătărie, arată impecabil. Răzvan, fratele lui Mihai, și partener în afacere la rândul lui, a ținut să ne arate cât de curată este și nu am putut să-l contrazicem. ”Cei de la Sanepid au rămas mască” mi-a povestit el. ”Au zis că 95 la sută sunt respectate toate standardele și i-am întrebat, cum adică doar 95%? De ce nu 100%? Și mi-au spus că întotdeauna se găsește câte ceva, dar că pentru Constanța stăm excelent, pentru că sunt multe restaurante unde nu sunt îndeplinite nici jumătate dintre condiții.”

”Am ținut foarte mult ca acest pub să fie la cele mai înalte standarde” a adăugat Mihai despre investiția care a costat peste 450 de mii de euro. ”Am călătorit mult, m-am uitat cum au făcut alții în străinătate și am luat ce este mai bun de la fiecare. Când va dori cineva să deschidă în franciză un pub H10, va trebui să vină aici ca să-i arăt care sunt standardele. Nu ne jucăm cu așa ceva!”

Cu alte cuvinte, următorii opt investitori care vor să intre în rețeaua H10 vor avea o misiune grea. Din câte se pare, următorul pub va fi deschis la Ploiești unde discuțiile sunt avansate. Apoi ar putea urma Craiova, Timișoara, Iași, Brașov, Cluj șamd. Alegerea orașelor va ține până la urmă și de seriozitatea investitorilor și de capacitatea lor de a putea respecta standardele.

Apoi, al zecelea pub H10SL va fi deschis la București. Dorința ar fi ca el să fie inaugurat înaintea Campionatului Mondial de anul viitor, pentru ca microbiștii să se poată bucura de fotbal în cele mai bune condiții. ”Nu vreau să îl fac în Centrul Vechi” mi-a împărtășit Mihai câte ceva din strategia lui managerială. ”Vreau să fie într-un loc aerisit, unde oamenii să se poată relaxa și să se simtă bine. Până la urmă e vorba de cei care îl iubesc pe Hagi și care acum vor veni în casa lui.”

Cât despre discuțiile legate de marketing, ele ar putea continua la nesfârșit. ”Vreau să iau toate tricourile pe care le-a primit Hagi de-a lungul timpului și să fac o expoziție. Sunt tricouri de la Maradona, Figo, Guardiola și mulți alții. Și o să iau tricourile acestea și o să le expun pe rând în toate puburile. Sunt convins că vor avea succes!”

Și eu sunt convins că întregul concept va avea succes. Până la urmă cu brandul Hagi în spate, H10SL nu are cum să nu fie formula câștigătoare!

H10SL se află în Constanța pe Bd. Tomis nr.129-131

 

danvasiliu

Părerea ta contează! Spune-mi ce crezi!