Navigate / search

Bărbatul la SPA. Cum a fost la… Iaki SPA!

Știți broșurile acelea înfipte sub ștergătoarele de la parbrizul mașinii, cu poze ale unor dame voluptoase care îi îmbie pe domni la un masaj ”de neuitat”? Imaginați-vă că în locul damelor cu forme rotunjite mai mult sau mai puțin artificial, ar fi o poză cu un bărbat micuț, firav la prima vedere, care ar dori să ne învelească în ciocolată! Propunerea nu pare prea tentantă, nu-i așa?

Broșura nu există, dar bărbatul da. Îl cheamă Adrian și lucrează la SPA-ul Hotelului Iaki. Și printre multele sale îndatoriri se numără și aceea de a face împachetări pentru doamne, dar și pentru domni. Ca orice mascul Alpha am încercat să-l evit pe Adrian. Mintea mea nu putea concepe ca un bărbat să mă atingă pe tot corpul și să mă ungă cu ciocolată. Iar întâlnirea noastră nu a început deloc încurajator.

”Dezbrăcați-vă și așezați-vă pe pat cu fața în jos!” nu erau tocmai cuvintele care să mă ajute să mă relaxez. Docil, însă, mi-am dat tricoul jos și când să scap și de șort l-am auzit strigând cu o voce precipitată ”Nu, nu, nu e nevoie! Puteți rămâne cu șortul!” Cu siguranță acesta nu era gestul care să îl ajute pe el să se relaxeze.

”Împachetarea” ar fi trebuit să înceapă cu o procedură de curățare a pielii, dar fiind un tradiționalist care nu se rade pe picioare, asta ar fi presupus unele riscuri. Așa că de comun acord am decis să trecem peste ”scrub”, nu de alta dar trebuia să plec înspre București în aceeași zi și perspectiva unei pieli iritate nu mă încânta deloc. Oricum, am înțeles de la Adrian că a fost doar o precauție, pentru că iritațiile nu apar foarte des și că dacă aș mai fi stat la mare, pielea ar fi putut respira în voie și n-ar mai fi fost probleme. Așa, în căldura din mașină transpirația ar fi putut declanșa o reacție adversă.

Și așa am trecut direct la faza doi, în care Adrian scotea dintr-o găletușă mică din plastic ceva ce mi-a fost prezentat ca un amestec de cremă de portocale cu ciocolată, dar care arăta ca un nămol ce se bucura de un PR excelent. Mirosul era, însă, îmbătător, iar în momentul în care Adrian a început să mi-o întindă pe piele am simțit o răcoare foarte plăcută, care contrasta puternic cu toropeala de afară.

SPA prin definiție înseamnă ”Sănătate prin apă”. Iar SPA-ul de la Iaki nu se abate de la această rețetă. Nici nu avea cum! Are piscină și saună și jacuzzi și dușuri cervicale sau emoționale. Acesta din urmă este un duș acompaniat de lumini și arome menite să aducă corpul și mintea într-o stare de relaxare completă.

Dar SPA-ul modern înseamnă mai mult decât ”sănătate prin apă”. Acum vine la pachet cu o multitudine de alte masaje și terapii care promit să te transforme într-o altă persoană. În Statele Unite, spre exemplu, se oferă la pachet pedichiura ”Double Choc”, în care picioarele sunt învelite în ciocolată înainte de a se face operațiunile necesare (dacă ții la siluetă și nu mănânci ciocolată, măcar să o simți pe piele) sau se poate face un masaj Rhytm&Bliss, în care masajul se face pe ritmul anumitor melodii.

În Marea Britanie există chiar un program care se cheamă Validation Facial, care își propune să acționeze nu doar asupra pielii, ci și a subconștientului. Astfel, în timp ce pielea îți este masată cu grijă, în fundal se aud melodii atent selectate, în timp ce masorul îți șoptește cuvinte menite să îți ridice moralul și să te facă să ai mai mult încredere în tine.

Iar piața este în continuă creștere. Potrivit statisticilor, anul trecut industria SPA a avut încasări de 73 de miliarde de dolari, față de 60,3 miliarde în 2007, iar semnalele sunt că va crește în continuare. Bineînțeles că în România sectorul nu este foarte bine acoperit și piața nu e nici pe departe saturată. Dar direcția e cea bună.

Într-o clădire complet renovată și modernizată, SPA-ul Iaki le oferă clienților masaje la 4 mâini, masaje ”Wine Pinda”, bazate pe tehnicile indiene Ayurveda sau masaje (ritualuri) ”Le Palais des Reines”, care combină ingrediente precum ulei de argan, smochine sălbatice, iasomie, ambra și multe altele.

Oarecum de așteptat, în toată această poveste a împachetărilor și masajelor aromatice, bărbații nu se simt în largul lor. ”Sunt destul de puțini bărbați care vin la împachetări” îmi spune Adrian după ce am ieșit de la duș, unde m-am curățat de portocale și ciocolată, așteptând să fiu masat cu uleiuri aromate. ”Cei mai mulți vin aduși de soții sau prietene. Ea primește cadou o ședință spa pentru două persoane și îl aduce și pe el. Și atunci nu mai are încotro și vine”

Nu este exclus, însă, ca după prima vizită la SPA, bărbaților să înceapă să le placă ce se întâmplă acolo. Da, vor păstra atitudinea ”macho”, dar în sinea lor abia vor aștepta următoarea ocazie să îi cumpere ei consoartei un pachet la SPA… pentru doi. Oricum, la nivel mondial, cifrele arată că 30 la sută dintre clienții centrelor SPA sunt bărbați care vin nu doar pentru piscină și jacuzzi, ci și pentru tratamentele corporale.

Asta nu înseamnă că va dispărea complet atitudinea anti. Întotdeauna va exista tipul care nu va înțelege de ce trebuie să-i facă masaj altcineva, că doar e însurat. Sau chiar dacă va accepta să meargă la SPA nu se va putea relaxa când va vedea că soția îi este masată de un alt bărbat. Iar dacă va fi masată de o altă femeie… ei bine, să spunem că nu se va putea relaxa nici atunci.

Dar cred că temerea cea mai mare e, după cum am spus și mai sus, că ar putea să le placă atât de mult încât ar vrea să revină. Și asta nu se pupă cu prietenii care îl sună să meargă la meci sau la o bere pe terasă. Ce să le mai povestească atunci? Că a fost cu soția la mall și s-au contrazis pe aromele de la creme? Nu, asta ar fi prea de tot!

Dar dacă stai de gândești mai bine, experiența de la SPA te poate face dacă nu mai frumos, cel puțin mai relaxat. Luați-mă pe mine spre exemplu. După aproape două ore am și uitat că un bărbat mă masează cu ulei între pulpe. Am ieșit de acolo mai relaxat și mai încrezător în mine, iar asta i se datorează în mare parte lui Adrian. Cu pielea ușor bronzată și strălucind discret în bătaia soarelui m-am simțit un mic star după care întoarce toată lumea capul (nu contează că nu a întors nimeni capul, contează că m-am simțit așa).

Și în starea asta euforică am ajuns acasă și fetița mea, de aproape 4 ani, m-a întrebat ”A ce miroși, tati?”. Am vrut să-i spun despre portocale și ciocolate și uleiuri, dar m-am abținut. Am zis să mai amân un pic discuția!

*acest articol a fost scris în urma invitației primite din partea Hotelului Iaki și a agenției Creative Ideas (director executiv Andreea Lada). Pentru mai multe detalii despre prețuri și pachete puteți accesa siteul www.iaki.ro. Pentru galeria foto intrați aici.

danvasiliu

Părerea ta contează! Spune-mi ce crezi!